The Circus is in Town!

Vet att jag är dålig på att uppdatera, men beror helt enkelt på att jag har ett liv :) Jobbar för fullt, säsongen har verkligen kickat igång nu så är full fart hela tiden, sen när man väl kommer hem utpumpad, så ska man ta hand om lilla vappan också, gå på promenader, träna och gå till valpskolan :) Även försöka klämma in lite socialt umgänge någonstans där i mellan:P

Men iaf, Martin har åkt tillbaka till Kosovo igen = :(
Men han kommer hem igen om tre veckor, och då har jag semester en vecka också = :)
Vi ska försöka komma på något roligt att göra då, Kanske resa någonstans.

Det går bra på valpkursen, hittills har Chess redan kunnat de som vi tränar på, men vi lär oss nya sätt att träna momenten på. Tex inkallning och kontakt. Vilket gör att det kommer sitta ännu bättre senare. Jag använder mig ju gärna av kommandon för att få henne att göra som jag vill, men försöker verkligen att inte tjata och vänta på att hon tar intiativet själv. Tex på vägen till valpkursen igår, så tog hon faktiskt ögonkontakt med mig flera gånger, när det kom cyklar. Istället för att lägga sig i bakhåll. Blev jättestolt! Försöker hitta en klickerkurs, det är svårt :P

Sen idag kom jag på att vi ska ju på utställning om några veckor, 12/6. Det är ju inte alls lång tid kvar dit ju! Så nu försöker jag hitta någonstans där de har ringträning på drop in :) Och så måste jag vänja Chess vid utställningskoppel. Jättenervös, har noll koll :P

I fredags kom Alex hit och stannade hela helgen. Vi hade fredagsmys på fredagen, det var även en cirkus vid huvudstafältet, så vi gick dit för att titta på djuren med hundarna :) På lördagen gick vi ut på Garbo, och det gick ju som det brukar när vi går ut tillsammans. Note to self: Släng inte din snus i en rysskas drink (av misstag).. Söndagen ägnades åt att tycka synd om oss själva :P

Lite bilder:

En av mina KK's (kåta kottar)

Inte det lättaste att fota svarta hundar :P

Vad ser Chess? Nått att valla kanske?

Hmm.. Maybe not

Ett gäng kaxiga cirkushundar :)

Chess i sin fina sele :)

Innan utgång :) Folk på jobbet har undrat varför jag haft grönt nagellack :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0