Husse är hemma!

Inte uppdaterat på ett tag nu :) Husse kom hem i torsdags och han och Chess har klickat :) Det är skönt. Han är hemma till på torsdag, sen är han borta 5-6 veckor igen. Så nu är han kommer hem igen är Chess större och förhoppningsvis rumsren :P

För övrigt så kom vi precis hem från valpkursen, lektion 2. Vi har övat mer på kontakt och inkallning, vilket kan behövas :P Chess vill väldigt gärna valla diverse, allt från kaniner till bilar. Så vi måste passivitetsträna i närheten av störningar. Men hon är väldigt duktig ändå :) Hon är ju bara barnet än så länge :)

Sen håller jag på och läser en bok om klickerträning, jag trodde man använde sig av klicker på ett helt annat sätt. Så blir mycket att lära sig :P Ska nog gå en kurs i klicker i höst :)

Nu har Chess däckat, så jag ska passa på att slappa i soffan, kolla TV och äta chockladpudding. Martin har varit borta sen kl 11 med sina kompisar, och nu ska de äta middag ute. Så jag hinner väl gå och lägga mig innan han är hemma :P

Längtar till nästa lön, så jag kan köpa lite appellplans kläder med massa fickor :) Siktat in mig på bobergs serien, med byxor, jacka, väst och keps :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0