Truckolycka

Jepp, detta lyckades jag med på jobbet idag. Skulle lyfta ner en pall från överlager och de senaste dagarna så har jag kört en svenskstyrd truck, idag körde jag en tyskstyrd. Skillnaden ligger i att när du för spaken framåt på den svenska trucken så sänker du pallen, men när du gör det på den tyska så tiltar du stativet framåt. Vilket var precis det jag gjorde, jag skulle sänka pallen och förde spaken framåt vilket resulterade i en tilt och då blev det för tungt för trucken, jämnvikten försvann.

Jag gav ifrån mig ett riktigt skräckfilms skrik, släppte ratten och grabbade tag i taket för att hålla mig fast.

När folk började komma fram och fråga hur jag mådde så kunde jag inte släppa trucken, blev så himla chockad, hela kroppen skakade och jag började gråta. De fick i princip lyfta ur mig ur trucken för benen fungerade inte, jag skakade hur mycket som helst och det tog ett bra tag innan det slutade.

Man känner fortfarande av att man är skakis och jag har ont i huvet, men slog mig inte någonstans iaf. Tänker hela tiden på hur det skulle blivit om jag backat längre bak, så stativet hade åkt i golvet. Nu blev det ju bromsat av stallaget. Det syns inte på bilden, men trucken hänger fritt i luften några cm ovanför marken.

Men nu gick det ju bra, jag är inte skadad, bara en sten gick sönder och trucken är hel. Det hade kunnat vara värre. Men det är ju pinsamt och man är arg på sig själv, men det var väl bara en tidsfråga innan någon skulle råka ut för det där. Nu ska de iaf dra om sladdarna så att styrningen blir likadan på alla truckar.



Som sagt, det kunde varit värre :P


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men lilla gumman!

Fan va jag tycker synd om dig, förstår att du blev chockad!

Men bilden är lite rolig=D

Här är man rädd att det ska hända grabbarna något...vi lever minst lika farligt.



Kram

2010-06-04 @ 09:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0