Som katt och hundvalp

Det tog några dagar men nu har Atlas beslutat sig för att bli kompis med Chess, han brottas med henne, lär henne lite karategrepp och så :) Jättesnäll lekfarbror. Han tolererar att hon står på hans mage, rullar på honom, lägger sig på honom, biter honom i öronen :P Så snäll kisse :)

Fick inga bra bilder men visar lite iaf :)



Lite andra updates:

Hon sov hela natten den här gången också :) Vi gick ut sista gången för kvällen vid halv tolv, och hon väckte mig lite efter sju :) Hon kommer och slickar mig i ansiktet när hon har vaknat :) För örvigt har hon lärt sig hoppa upp i sängen själv :P

Vi hade lite playdate med Sophie från jobbet och hennes cocker Malte, de gick förbi på promenad och jag såg dem. Så de fick busa lite. Men Malte var så himla på, Chess tyckte det var jobbigt, hon bet honom när han kom för nära och det hängde vita tussar ur munnen på henne :P

Min mamma ska bo hos mig nån dag, och hon tyckte att jag och Chess skulle åka till Knivsta och hämta henne, Chess behöver ju öva på att åka bil men jag var lite orolig för hur hon skulle hantera bilresan eftersom det ändå tar 40 min till Knivsta. Men vi testade iaf. Eftersom hon inte gillar att bli instängd i bur så fick hon ha på sig katterna säkerhetsbälte i baksätet, så hon satt fastspänd. Trodde det skulle bli en hel del liv. Men icke, hon somnade! Hon sov hela vägen till Knivsta och tillbaka till Stockholm, förutom en kisspaus. Jag stannade även vid city gross och gick ur bilen för att handla, hon sa inte ett pip då heller! :) *stolt*

Vi håller på och övar på kontakt, hon börjar fatta grejen nu iaf :) Hon kommer bli så duktig så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0