Kennelträff med fårvallning

Ja idag är sista dagen på min matte-ledighet *ångest* Man vänjer sig snabbt vid att inte behöva jobba, nu återgår allt till den normala rutinen. Chess kommer få vara hos grannen medan jag jobbar.

Men idag har vi iaf haft fullt upp, kl 9 åkte vi till Färentuna, det anordnades träff på Kunsberga ridskola för hundar från Rostaggens kennel. Vi fikade och umgicks, det utbyttes tips om diverse. Sen fick vi testa på att valla, trodde inte jag skulle tycka det var så roligt som jag gjorde. Så det ska vi göra fler gånger :) Daisy fick också följa med, dock så blev hon utmobbad av de andra hundarna eftersom hon inte var kelpie :P Men hon fick en taxkompis istället, en liten valp som är född samma dag som Chess :)
Alla kelpies fick springa ute på ett fält, och till slut kom Daisy in i gänget och lekte hejvilt med en kelpie som heter Prins :)

Angående vallningen så hade hon ett verkligt intresse för det, en riktig naturbegåvning, så nu har vi blodad tand :P Alla tyckte hon var jättefin, och de var imponerade över att hon är så orädd :) Min underbara hund!
Men vid halv två tiden så var hundarna trötta och det var dags att bege sig hemåt, de tokdäckade i bilen hem, och nu ligger de fortfarande och sover :P



Massa vallningsbilder :)


Trötta hundar :P

Kommentarer
Postat av: Elin =)

Riktigt fina bilder på chessie när hon jobbar med fåren. Hon ser verkligen ut att kunna de där =)

Såå kul!!!

2010-04-26 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0