Hundmamma!

Nu är jag äntligen hundmamma igen!
Kl 06.40 satt jag och Alexandra i bilen på väg mot Tived. Väl framme var det full fart på valparna och man såg direkt vilken som var Chess, bara att kolla vem som var störst och mest välgödd :P En riktig kelgris visade sig hon vara, så fort man klappade henne så la hon sig på rygg, inte ett enda nafs i fingrarna eller något galet hoppande :)
Vi hade tyvärr lite bråttom så kunde inte hänga kvar så länge hos Camilla :( Chess fick rejsa runt med mamma Esther medan vi skrev papper. Full rulle var det.

Sen blev det att testa koppel och halsband för första gången, hon gillar inte när det tar stopp. Då skriker hon och backar :P Men nu har hon fattat grejen. Bilresan gick kanon! Hon och jag satt i baksätet på ett täcke med transportburen öppen. Hon busade en hel del och var väldigt nyfiken på allt runtomkring, och det satt en lektant i framsätet som var kul att pussa på. Hon hade lite svårt att hitta nånstans att ligga så man kunde se ut samtidigt, så vi la hennes filt ovanpå transportburen och där låg hon ett bra tag som en katt och njöt. Sen somnade hon och sov största delen hem. Hon var jätte duktig och kissade varenda gång vi stannade och rastade henne :) Hon har inte kissat inne men ett par korvar har hon lämnat :P

Innan vi åkte hem så fick hon träffa Daisy och Alexandras föräldrar, Daisy var stoooor och tråkig, ville inte leka alls. Hon träffade även grannens fega Japanese Chin valp på 7 månader, han ville inte heller leka. Bra kaxig blev hon när hon upptäckte att han var rädd för henne.

Nu är vi hemma iaf, gav snabbt upp idén på valphagen, hon ylade rakt ut om jag gick ifrån henne :P Så nu får hon vara i vardagsrummet, hallen och köket. och hon har skött sig.
Hon ville ligga i soffan hos mig också, och hade såklart inte hjärta att neka henne, hon ska ju ändå få ligga i soffan sen. Så hon gick och la sig i kroken bakom benen och somnande nöjd och belåten. Nu ligger hon och tuggar på en tuggpinne.

Hon är väldigt lyhörd på när man säger ifrån om hon gör nått hon inte får, vilket är skönt :)

Katterna blev måttligt glada när jag kom hem med en svart lurvboll. Väldigt försiktiga i början. Men Atlas har börjat våga gå runt i lägenheten och kolla läget nu iaf, och även kommit och hälsat på mig. Dröjer nog inte länge innan han börjar bli nyfiken på valpen. Tror helt och hållet på att de kommer bli polare :)

Nä nu ska jag fortsätta med hundandet, kom på att jag glömt och handla hem så jag har frukost innan jag hämtade henne, så nu blev det lite problematiskt :P

Bilder kommer senare när jag fått ihop kameran :)

Ps. Nu har Chess tagit Atlas favoritleksak "Bläckis" och han kom springande och satte sig i fotöljen och glor argt på henne :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0