Läskigt

Igår kl 4.30 så blev jag väckt av ett ljud ute på gården. Nyvaken som jag var så fattade jag inte vad det var "Är det nån som fyllesjunger eller?"
Tog mig upp ur sängen och öppnade fönstret.

Hjälp, Hjälp! Hjälp mig! Jag orkar inte längre! Hjälp mig! Jag orkar inte längre! Hälp!

Massa tankar rusade genom huvudet, skämt, knivhuggen, våldtagen, psykbryt, knarkare?

Vågade inte gå ut, tog på mig morgonrocken och gick ut på balkongen. Såg en person som gick runt på gräsmattan, och ibland la sig när sparkandes med benen. Såg inte så bra pga alla träden. Men beslutade mig för att det var nått som var på allvar iaf, så jag ringde 112. De kopplade mig vidare till polisen, fick reda på att de redan var på väg. Någon annan hade ringt också. Inom 2 minuter var de där. Såg att det var en kvinna när hon gick fram till poliserna, sa nått och satte sig i bilen :P Hon var tydligen 64 år enligt en granne som hade stött på henne på sin morgonpromenad med hundarna, han hade ringt ambulans för att hon bad om det. Men den kom efter att polisen redan varit här.

Men man blir bra skakis när man är så pass nyvaken och något så orealistiskt händer, inte en aning vad som egentligen pågick. Creepy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0