Klassiska böcker

Jag har bestämt mig för att när jag läst ut "Sagan om klanen Otori", så ska jag ge mig i kast med alla gamla klassiker.
Funderar på att börja med krig och fred :) Finns så himla många böcker som jag alltid velat läsa, jag ska se till att läsa ännu mer än vad jag gör nu. Ska försöka läsa många på engelska också, bra att hålla engelska kunskaperna i trim :)
Ge gärna tips på bra böcker.

Säg också till om ni kan hitta H C Andersens kompletta sagosamling, jag hade den som liten. Mammas gamla så den föll i bitar :( Nu kan jag bara hitta samlingar med kanske bara 12 sagor. Vill gärna ha den på svenska så man kan läsa för sina barn i framtiden. Tummelisa, Lilla sjöjungfrun, flickan med svavelstickorna etc.

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag har ju de flesta av mina böcker i mp3 format. Men om du vill fortsätta med fantasytemat så har jag sex stycken böcker om Thomas Convenant avn Stephen Donaldson. Har läst dem flera gånger för att de är så bra.

2010-03-25 @ 22:44:23
URL: http://nordengrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0