Skall

Chess har lärt sig skälla, inte av mig. Men hon har upptäckt att hon har en röst. Som hon nu använder på det mesta :P Grannarna renoverar och när det knackas i väggen måste man skälla och när det ringer på dörren. Hon som var så tyst och duktig innan, men det var väl bara för att hon inte fattade vad ljudet var för nått *suck*

Har fått mig en liten vakthund, speciellt på natten när allt är mörkt och läskigt och alla ljud misstänkta. I söndags så jagade hon till och med bort matbudet efter att han lämnat varorna, hon sprang efter honom skällande tills han var i hissen och han stod med armarna över huvudet :P Vi har visst fått hem en minischäfer :P

Nu kom vi precis hem från Bauhaus, Alexandra skulle titta på kakel och vi tog chansen att miljöträna lite. Det gick jättebra. Trodde hon skulle bli lite rädd, men hon gick in i butiken utan problem. Och fick sen hälsa på varenda kollega :P Truckar är väldigt intressanta, hon ville även in bakom kakelpallarna och kolla vad som kunde finnas där :) Dock så skällde hon när vi åkte bil, vet inte om det var för att vi var två personer och pratade, eller för att det var en annan bil. När jag åkt med henne i min bil, och även när mamma var med så var hon tyst och bara sov. Eller så var det för vi åkte en sån kort bit.

Man märker iaf att mönstervalp sakta men säkert går över till att bli monstervalp :P

Snart kommer Linnea och hennes finska lapphund Svea hit, det blir nog kul. När Chess är vuxen kommer de vara lika stora och med samma energi :)

Och på Fredag så kommer Daisy hit så ska vi vara hundvakt till på söndag, så Daisy får följa med på kelpiekennelträff på söndagen :) Kenneln som födde upp Chess mamma ska anordna kelpieträff, 30min bilväg härifrån. Så tänkte passa på att hälsa på hennes släkt och även få lite utställningstips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0