Utrensning

Slänger en massa grejer, man har så sjukt mycket grejer som man inte använder. Och ändå är det så svårt att skiljas från dem. Har tappat räkningen på hur många sopsäckar jag slängt sen jag flytta in hos Martin, men det är nog en bra bit över 20! Kläder, prylar, lakan etc.
Men... Mindre prylar, mindre komplicerat liv. Mindre kaos, mindre städ!
Man blir lite besatt av att slänga grejer, man sorterar igenom samma garderob tre gånger och hittar nya saker varje gång, blir hårdare och hårdare på vad man behöver ha kvar.
Nästa steg är att slänga alla mina slampiga klänningar som jag inte tänker visa mig ute i igen :P haha.
Ska ju skaffa mig en ny stil, så ut med det gamla! :P

Idag på jobbet så har dagen gått riktigt snabbt, haft något att göra hela tiden! Stackars Therese är sjuk så man får göra så gott man kan med att hjälpa till i hennes gångar. Idag var vi tre man kort *suck* Så man hinner ändå inte med så mycket. Har bott i sågen typ :P
Jakob möblerade om bland bänkskivorna, så nu kommer man faktiskt åt alla! De är sorterade efter längd! :)

På lördag kommer Kristoffer och Linnea och hälsar på för första gången, fast de bor i Riksby (jättenära) Så blir det ändå inte av att man hinner träffas. Kristoffer kommer också att åka till Kosovo tillsammans med Martin. Så jag och Linnea kommer vara gräsänkor tillsammans :P
Och när jag får min hund så kan hon och Linneas hund Svea leka tillsammans :D

På tal om hund, så ska jag hälsa på en kennel på söndag, de kommer få valpar v.4. Spännande att se från vilken uppfödare det kommer bli valp. Har tre spännade kombinationer jag väntar på :) *iiih*
Ringde två hunddagis igår och frågade lite om priser, öppettider och så. Båda dagisarna ligger nära. Ena tjejen jag pratade med brukar valla ute på Evallens kennel, det var lite kul. Har en annan kompis som gör det också, Ina och hennes beardisar. Och hon visste vem Ina var :) Världen är liten.

Men kommer nog inte funka med hunddagis, jobbar för konstiga tider. Dagisarna öppnar kl 7, men då börjar ju jag :( Och de stänger kl 18, så jobbar jag kväll funkar det inte då heller.
Så får bli dagmatte :)

Nu ska jag sortera igenom bokhyllorna på allt onödigt :)

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Therese Zätterqvist

Oj! Du kanske skulle anordna en "byta kläder dag"! Jag skulle lätt vara på med ALLT mitt skräp!!



Ursäkta om jag är dum men, Tibbe?



Therese, bloggjoggen!

2010-01-13 @ 23:11:49
URL: http://bloggjoggen.blogg.se/
Postat av: Therese Zätterqvist

Ah nu fattar jag, hundrasen! :P



Ja, och fjärilshund! ;)

2010-01-13 @ 23:12:23
URL: http://bloggjoggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0