Reklamstäda

Är du som jag, långsam på att städa? :P Och så vill man inte missa sitt favorit program.
Jag har en lösning! Titta på programmet och speedstäda i reklamen!
Är nog det som funkar allra bäst för mig om jag känner mig trögstartad. Reklamen är runt 5 minuter, så jag gör en lista på vad som behövs göras och i vilken ordning. Typ:

Plocka ur diskmaskinen
Plocka i diskmaskinen
Torka av köksbänkarna
Röja i hallen
Hänga upp tvätten
Dammsuga
Etc.

Works like a charm! Man gör bara lite åt gången, men allt blir gjort och så känns det inte som man slösat bort hela dagen på att städa :P Man städar ju fortare för att hinna tillbaka till soffan i tid :P Annars drar man ut på tiden och gör onödiga saker emellan :P

Kommentarer
Postat av: Therese Zätterqvist

Ah, I see! :P



Du, om du bor i Sthlm vill jag tipsa om mitt nystartade projekt BloggJoggen. Syftet är att uppmärksamma unga människors livsstil och hälsa idag.



Kika gärna in och se vad som händer. Nästa vecka kör vi gratispass på SATS. Haka på vettja!



Therese Zätterqvist, BloggJoggen

2010-01-13 @ 23:38:59
URL: http://bloggjoggen.blogg.se/
Postat av: TT

Extremt effektivt!

2010-01-14 @ 21:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0