Mitt 2010

1. Se till att skaffa en hund. Planerat och velat i flera år nu. Sedan jag tog bort mina gamla hundar så har inte livet varit riktigt som det ska vara, något har saknats.
Vill skaffa en hund som kommer vara min bästa vän, ska se till att även satsa seriöst på att tävla den här gången, främst i lydnad och agility. Men kommer även vilja ställa ut, köra freestyle, spår och sök.
Antagligen kommer det bli en australian kelpie, har parningen tagit så föds valparna i början på februari. Spännande!

2. Komma igång med träningen igen, ska satsa på att träna 3 gånger i veckan. Gå mer på spinning och hitta en ny träningskompis.

3. Rycka upp min klädstil. Jag har världens tråkigaste klädstil till vardags. På jobbet så har vi arbetskläder, och när man går ut är det lätt att klä upp sig (älskar klänningar). Men när jag inte jobbar eller är på fest så blir det mjukisbyxor eller jeans, med ett linne och en collegetröja. Skulle vara bra att få hjälp av en stylist med vad man passar i. Är så avundsjuk på de som bara kan det där med hur man klär sig snyggt till vardags.
Ska tömma min garderob och börja om från början.

4. Bli ännu bättre på att sortera bort alla onödiga prylar och kläder som jag inte behöver, samt inte köpa hem nya onödiga saker. Måste tänka över mina inköp mer ordentligt och inte impulshandla. Har slängt två sopsäckar idag, och 4 sopsäckar häromdan när vi rensade källaren. Sen jag flyttade ihop med sambon har det säkert blivit 20 säckar diverse. Sjukt vad med grejer man har. Känns faktiskt skönt efteråt, även om det gör ont i hjärtat att skiljas från saker.

5. Bli mer ekonomisk, jag har alltid så det räcker, men borde börja spara på riktigt. Inte bara spara ihop till enstaka saker och sen har jag inget sparat längre. Ska sätta undan lite pengar varje månad för saker som kan dyka upp i framtiden. Tex. om något djur blir sjukt, bröllop, ny lägenhet, renoveringar, bil, barn etc. Så man har lite att ta av :)


29/3-2010 är datumet då min kära sambo åker på utlandstjänst i Kosovo, han kommer hem igen 24/10-2010. Det kommer bli tråkigt, men som tur är kommer han hem ett par gånger och hälsar på. Jag kommer ju förhoppningsvis ha en liten hundvalp och träningen att koncentrera mig på. Så får jag uppfostra hunden i lugn och ro, och jobba på att få den perfekta kroppen tills han kommer hem ;)

Annat som händer under 2010 är:

Vårruset (måste springa snabbare än förra året)

Power meet i västerås ( Jag svek min bästis Alexandra förra året och åkte till grekland istället, men i år är det vår helg)

Tjejmilen (I år måste jag springa tjejmilen också)

Åka till västindien eller dyl. när sambon kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0